Poruka greške

  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
Radioposusje
- 24.03.2020.

Uprava za neizravno oporezivanje na svojim je stranicama objavila obavijest u kojoj se daju upute kako bi se smanjile kolone na graničnim prijelazima.

"Zbog trenutnačno vrlo komplicirane procedure s vozačima kamiona koje provodi Granična policija Hrvatske, stvorile su se velike kolone kamiona, posebno na prijelazima Gradiška i Šamac, te zastoj prometa teretnih motornih vozila. Zbog toga se apelira na sve prijevoznike koji izlaze iz BiH sa praznim kamionima koji idu na utovar u Hrvatsku ili prevoze robu čije je krajnje odredište Republika Hrvatska, a koja ne podliježe nadzoru nadležnih inspekcija, da koriste granične prijelaze Gradina, Brod i Izačić. Na ovakav način će se osigurati smanjenje kolona kamiona na prijelazima Gradiška i Šamac. Također, pozivamo uvoznike i špediterske kuće da, u slučajevima gdje to moguće, uvozne pošiljke upućuju tranzitnim prijavama u carinske ispostave u unutrašnjosti zemlje, kako bi se rasteretio rad carinskih ispostava Gradiška i Šamac, koje su trenutno izuzetno opterećene. Kako bi se izašlo u susret privrednoj zajednici u BiH na način da se provođenje carinskih postupaka dodatno ubrza, UNO je otvorila mogućnost da špediterske kuće u ispostavama Gradiška i Šamac podnose carinske prijave na server Uprave u tijeku 24 sata", navodi se u obavijesti iz Uprave za neizravno oporezivanje upućene uvoznicima, izvoznicima i špediterima.

Udruženje poslodavaca Federacije Bosne i Hercegovine (UPFBiH) zahtijeva hitnu intervenciju Predsjedništva Bosne i Hercegovine, Vijeća ministara BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, svih kriznih stožera prema nadležnim tijelima Republike Hrvaske i Europske unije kako bi se otvorio veći broj graničnih prijelaza prema ovoj državi za robni transport, kao i da se ubrza prelazak preko graničnih prijelaza, odrede rute prolaska robnog transporta te mjesta za pauze za odmor i tankovanje goriva, što su već primjenjuje u većini europskih zemalja.

„U protekla dva dana UPFBiH je dobilo više desetina pritužbi naših članica koje se bave transportom, ali i drugih, o problemima koje imaju sa graničnim prijelazima prema Hrvatskoj koji su određeni za robni transport, ogromnim, kilometarskimm zastojima na graničnim prijelazima Gradiška  i Šamac. Prema informacijama kojima raspolažemo, problem je nastao kada su u Republici Hrvatskoj uveli tzv. konvoje,  Vozači s kamionima na ulaz u Hrvatsku čekaju i više od tri dana, a kada uđu na teritorij Hrvatske, opet čekaju na formiranje konvoja za tranzit kroz Hrvatsku. Svo vrijeme moraju biti u kamionu i nemaju osnovne uvjete za normalan život, a posebno je problem što nema postavljenih WC-a.  Neki od njih su svo to vrijeme na mostu pa su  u potpunosti blokirani. Prema tvrdnjama vozača, zadržavani su u nehigijenskim uslovima, bez ikakvih objašnjenja. Imali su strogu zabranu napuštanja vozila, a za svaki pokušaj napuštanja vozila im je prijećeno kaznama“, ističu iz UPFBiH.

Također navode da iz bh. transportnih kompanija, koje obavljaju usluge prijevoza po cijeloj Europi, naglašavaju da se u ostatku Europe transport vrši uz male ili nikakve zastoje.

„Vozila koja idu prema Sloveniji,Italiji i zapadnom dijelu Evrope idu na GP Gradiška, dok vozila koja idu prema Mađarskoj, Poljskoj itd.  moraju ići na GP Šamac.  Radi se o odluci nadležnih institucija Hrvatske o kojoj niko u BiH nije zvanično obaviješten, tako su mnogi prijevoznici koji nisu raspolagali ovom informacijom, imali dodatne troškove preusmjeravanja vozila sa jednog  na drugi graničnih prijelaz“, kažu iz UPFBiH.

Navode također kako su pojedini prijevoznici vratili kamione u BiH i čekaju da se ovaj problem riješi. Ukoliko se ne riješi, ističu prijevoznici, razmišljaju da u potpunosti prestanu nuditi usluge prijevoza, zatvore firme i otpuste vozače.

Zbog svega navedenog iz UPFBiH apeliraju nadležnim bh. institucijama da se što prije riješi problem otvaranja dodatnih graničnih prijelaza za robni promet prema Hrvatskoj i maksimalno ubrza prolazak kamiona preko graničnih prijelaza Gradiška i Šamac, uz maksimalno poštivanje svih mjera  zaštite koje su na snazi u Hrvatskoj i BiH.

radioposusje.ba/ UNO BiH/ UPFBiH