Radioposusje
- 17.12.2019.

Na javnoj raspravi koja je održana jučer u općini Posušje o nacrtu Plana upravljanja okolišem i društvenim aspektima za projekt izgradnje trake za spora vozila na magistralnoj cesti M6.1, dionica Posušje-Grude-Široki Brijeg kazano je da je došlo do promjene plana kada je u pitanju izgradnja trake za spora vozila na ovom djelu magistralne ceste M6.1. Naime, prvotnim planom planirana je izgradnja trećega traka dužine je 4,8 km od Vranića do Kočerina. Prema novom planu, gradit će se traka za spora vozila u dužini od 1,2 kilometra od Vranića prema Širokom Brijegu. Razlog tome je što grad Široki Brijeg još uvijek nije priveo kraju eksproprijaciju zemljišta koju je trebao napraviti. To znači da će JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine financirati samo onaj dio koji se nalazi na području općine Posušje. Za taj dio JP Ceste Federacije Bosni i Hercegovine su izdvojile milijun i dvjesto tisuća eura, dok je ostalih dva milijuna eura preusmjereno na rekonstrukciju magistralne ceste Posušje – Grude – Privalj. Podsjetimo, ta cesta je proglašena magistralnom u ožujku ove godine i budući da je asfaltni pokrov dosta istrošen, JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine su odlučile taj dio sredstava koji je bio namijenjen izgradnji trake za spora vozila od Vranića do Kočerina, odnosno onaj dio koji se nalazi na teritoriju grada Širokog Brijega, preusmjere u rekonstrukciju ceste Posušje – Grude – Privalj.

Ovim novim raspletom okolnosti nisu zadovoljni mještani mjesne zajednice Broćanac koja gravitira prema ovoj cesti. Koliko željno se čekala ova rekonstrukcija dokazuje i činjenica da je eksproprijacija zemljišta riješena vrlo brzo na području koje se nalazi u općini Posušje, kazuju nam mještani Broćanca. Oni kažu da se nije smjelo dopustiti da ijedna lokalna zajednica na bilo koji način koči ovaj proces. Smatraju da je ova dionica ceste, od Vranića do Kočerina dovoljno prometna da se stavi u prioritet, pogotovo ako se uzme u obzir da je upravo ova cesta spojnica za mnoge koji svakodnevno putuju prema Mostaru što zbog posla, ali zbog činjenice da je to najbrži put kada su u pitanju hitne intervencije u slučaju nesreća. Iako je i tzv. Rojsov put cesta prijeko potrebna za rekonstrukciju, smatraju da predugo čekaju da put kojem oni gravitiraju konačno profunkcionira kao cesta tri trake, jer tako je predviđeno još prije više od deset godina. Mještani Broćanca koji su jučer sudjelovali na raspravi smatraju se još jednom iznevjereni, te se pitaju što su pravi razlozi promjene plana za ovu dionicu ceste.

Općina Posušje je obavila svoj dio posla

Procesom eksproprijacije zemljišta Općina Posušje uradila je sve sa svoje strane kako bi proces izgradnje spore trake započeo. Prema integriranom Akcijskom planu preseljenja za eksproprijaciju je predviđeno 20 privatnih i 16 parcela u javnom vlasništvu. Od svih navedenih parcela, samo za još za jednu parcelu nije riješen proces eksproprijacije, za koju je ispred ureda za imovinskopravne, geodetske poslove, katastar, prostorno uređenje i zaštitu okoliša rečeno da se očekuje da će biti uspješno riješeno tijekom mjeseca siječnja. To znači da svi vlasnici parcela koje su izvlaštene na svojim računima uskoro mogu očekivati naknade za svoje parcele. Naknade, podsjetimo, isplaćuje JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine.

Početak radova

Važno je napomenuti da će dio nekih pristupnih cesta biti pogođen zbog širenja ceste, ali pristupne ceste nikada se ne oduzimaju u potpunosti i pristup neće biti potpuno ograničen, nego će se spoj pristupne i magistralne ceste poboljšati. Isto vrijedi i za pristupne puteve do privatnih parcela koje se nalaze uz dionicu ceste na kojoj će se graditi traka za spora vozila. Prema riječima djelatnika JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine ako javni natječaji za izgradnju prođu bez problema, strojeve na cesti M 6.1, dionici ispod Vranića mogli bi već vidjeti početkom travnja iduće godine. Tijekom gradnje trake za spora vozila, cesta od Vranića do Kočerina će cijelo vrijeme biti otvorena.

Radioposusje.ba