Poruka greške

  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
  • Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given u theme_image_formatter() (red 605 od /home/radiopo1/public_html/modules/image/image.field.inc).
Radioposusje
- 16.01.2017.

Europska investicijska banka (EIB) u petak je okončala proceduru provjere provedenoga natječaja oko dodjele poslova za izgradnju dionice autoceste između Zvirovića i Počitelja, što uključuje i izgradnju mosta x preko Neretve, doznaje Večernji o list. EIB će sljedećih tjedana o toj n analizi upoznati vlasti Federacije  BiH.

Potpisivanje ugovora i cijeli posao je zaustavljen, iako je kompanijama Euroasfalt i Strabag povjerenstvo, koje je vrednovalo radove, dodijelilo posao zanemarujući prigovore.

Uopće se ne gradi

Naime, širokobriješka kompanija Hering, kao i zagrebački Konstruktor, imali su po voljniju ponudu za izgradnju autoceste, uključujući i most preko rijeke Neretve u dužini gotovo jednoga kilometra.

Umjesto konzorcija Hering Konstruktor, posao je dodijeljen sarajevsko-austrijskom konzorciju. Povjerenstvo za izbor izvođača u JP Autoceste BiH završilo je natječajnu proceduru na temelju koje je za dva LOT-a te dionice direktor Jasmin Bučo iz SDA odabrao konzorcij tvrtki Euroasfalt Sarajevo i Strabag Austrija, čija ponuda je po dva LOT-a ovog natječaja skuplja za punih 14 milijuna eura od ponude konzorcija hrvatskih tvrtki Hering Široki Brijeg i Vijadukt Zagreb. U posljednji trenutak, kada se ugovor trebao potpisati, reagirale su vlasti, ali i Europska investicijska banka koja je ranije odobrila novac za financiranje projekta.

Na to je upozorio i hrvatski član Predsjedništva i predsjednik HDZ-a BiH Dragan Čović koji je optužio SDA za namjerno opstruiranje izgradnje autoceste kroz Hercegovinu.

"Ne da se kaska s izgradnjom autoceste, autocesta se kroz Hercegovinu uopće ne gradi. Nemamo ni jednog kilometra izgrađenog. Od tristo potencijalnih kilometara koridora Vc bd juga do Save, izgrađeno je tek nekoliko kilometara u Hercegovini, od Bijače, i onda dolazite na jednu lokalnu cestu gdje vam je svetište, gdje ljudi do Međugorja dolaze praktično makadamskom cestom. I time se pokazuje odnos prema čitavoj Hercegovini, ne samo prema Hrvatima", izjavio je Čović.

Zamjenik državnog ministra prometa i veza BiH Saša Dalipagić ranije je upozorio da su do sada u Federaciji BiH izgrađena 94 kilometra autoceste, od čega je samo 10 km na području Hercegovine, što, po njemu, "jasno pokazuje da nije vođeno računa o regionalnoj ravnomjernosti pri izgradnji".

Prostorni planovi

Aktualni direktor Autocesta Federacije BiH Adnan Terzić ističe kako sada dio problema zašto se ne gradi autocesta predstavlja i činjenica da još nisu utvrđeni prostorni planovi koji bi detaljno potvrdili kuda bi trasa dionice autoceste trebala proći kako bi se izbjegli tehnički, ali i politički problemi jer je SDA i na taj način blokirao izgradnju autoceste kroz Hercegovinu.

Značajniji objekti koji će biti izgrađeni na ovoj dionici su tri mosta, tunel, petlja, naplatno mjesto i priključak na M17. Zanimljivo je spomenuti kako je most Počitelj jedna od najkompleksnijih građevina, odnosno mostova na cijelom koridoru Vc, a zanimljivo je, jedini kvalificirani za njegovu gradnju su upravo iz Heringa, kompanije koja je do sada izgradila desetke mostova.

Most Počitelj je jedan od najvažnijih objekata na autocesti koridora Vc i dug je 945 metara. Izgradnja ove dionice autoceste trebala li dodatno približiti Hercegovinu prema južnome spoju na Dalmatinu te smanjiti promet na magistrali M17.